Weekend vol nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Annick - WaarBenJij.nu Weekend vol nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Annick - WaarBenJij.nu

Weekend vol nieuwe ervaringen

Blijf op de hoogte en volg Annick

16 Juli 2013 | Ghana, Accra

Aangezien ik een tijdje geen internet heb gehad, is hier mijn weekendverslag.

Zaterdag 13/07

Ik mocht met mijn gastfamilie mee naar een traditioneel verlovingsfeest, wat een ervaring! Al voelde ik me wel een beetje underdressed in m'n rokje met een simpel topje. Alle vrouwen liepen in prachtige traditionele Ghanese jurken. Overal werd gezongen en gedanst. Alle houtenharken (dus alle mannen) van Nederland zouden een ticket moeten krijgen naar Ghana voor danslessen. Op deze soul van de mensen ben ik zelfs jaloers!

Oja alle vrouwen dragen hier een hoed geknoopt van 1 lap stof tijdens zo'n feest. Bea, misschien iets voor jou?

Ook ben ik erachter gekomen dat de ring die ik draag een promised ring is, wat inhoud dat ik aan mijn vriend zou hebben beloofd met hem te trouwen. Dus Ruben bij deze, dat je het even weet haha.

Zondag 15/07

Na een slechte nacht slapen mocht ik de volgende ochtend vroeg m'n bed uit voor church, wat een belevenis! Iedereen heeft zijn eigen groepje in de kerk. De blauwe doekjes op het hoofd, roze, wit, alles kwam je tegen. Iedereen stond te dansen en te zingen. Ik snap wel dat iedereen hier gelovig is, naar zo'n kerk wil ik ook wel. Gewoon elke zondag ochtend een feestje.

Waar ik dacht dat ik de enige witte in de kerk zou zijn had ik het mis, de Duitse Uli was er ook. En tja, soort zoekt soort, met deze witte jongen moest een gesprek worden gevoerd.

En met succes, ipv een middag lang op bed liggen en een boek te lezen, ben ik naar het strand geweest met Uli en een groep Ghanezen. Heerlijk geluncht en natuurlijk even een duik in de zee genomen.

Ik heb weer genoeg energie gekregen dit weekend om m'n laatste lessen twi, drum en dance te knallen!

Dikke kus uit Ghana

  • 16 Juli 2013 - 13:14

    O En O :

    We worden haast jaloers van al deze leuke ervaringen, wat een belevenis.
    Dikke kus uit Heemskerk O en O

  • 16 Juli 2013 - 15:06

    Ruben:

    Trouwen doen we zeker! Haha, en wat een belevenissen! Veel plezier alvast bij het weeshuis, en geniet nog even van je dagen in Accra,

    Kus Ruben

  • 16 Juli 2013 - 19:52

    Ingrid :

    Wat een mooie ervaringen allemaal Annick. Heel veel groetjes hier uit Italië bij familie Cipriani! Xxx

  • 16 Juli 2013 - 20:20

    Tante Anneke:


    Jij hebt het wel naar je zin als je ook danslessen in Heemskerk in de kerk geeft komen er vast meer mensen
    stel het eens voor . zondag hebben we foto"s van jou bij o en o gezien .
    Je kunt zien dat je het naar je zin hebt.

    Groetjes oom Æbe tante Anneke.

  • 16 Juli 2013 - 20:26

    Daddy:

    Deze houte hark heeft al een ticket, maar betwijfel of dansen me is aan te leren....
    Veel plezier je laatste dag/dagen in Accra en dan op naar het weeshuis in Kumasi.
    Liefs Daddy xxx

  • 16 Juli 2013 - 21:25

    Mirjam:

    Jouw ervaringen zijn bijzonder en leuk om te lezen. Breng inderdaad wat soul mee naar Nederland. Liefs uit hhw xxx

  • 16 Juli 2013 - 22:56

    Tea:

    Kijk nu alweer uit naar je volgende belevenissen:)... Volgend jaar gastdocent afrikaanse dans bij Sonia ... Dan ben ik van de partij! Take care en blijf genieten van dit avontuur! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Annick

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 9065

Voorgaande reizen:

07 Juli 2013 - 21 Augustus 2013

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: