Dance, drums & cook - Reisverslag uit Kokomlemle, Ghana van Annick - WaarBenJij.nu Dance, drums & cook - Reisverslag uit Kokomlemle, Ghana van Annick - WaarBenJij.nu

Dance, drums & cook

Blijf op de hoogte en volg Annick

10 Juli 2013 | Ghana, Kokomlemle

Vanaf vandaag ben ik een echt zelfstandige vrouw; ik leren koken, ik kan voor m'n eigen vervoer zorgen, ik kan Afrikaans dansen en ik heb djembee leren spelen. Een echte zelfstandige vrouw dus!

En nu een uitleg van dit alles:
Ik heb vandaag m'n eerste Ghanese maaltijd bereid, banku met vis om precies te zijn. Daarna heb ik het heerlijk op mogen smikkelen met m'n handen, raar maar een hele ervaring.

Vervolgens heb ik mijn eerste rit in een trotro gehad, een klein bestelbusje die noooooit vol zit! 16 man in een Mercedes busje, nog 9 erbij? Geen probleem stap gerust in, plek zat!

Eenmaal aangekomen op de bestemming heb ik m'n eerste djembee les gehad, een echte ervaring wat je mee moet maken als je in Afrika bent.

Ook heb ik Afrikaans leren dansen. Als dansliefhebber kan ik zeggen; wauw! Een echte aanrader.

Oja nog even m'n afgelopen nacht, iets wat in Nederland niet snel zal gebeuren. We gingen vroeg slapen gisteravond, want alle ervaringen hier zijn erg vermoeiend! Terwijl we heerlijk lagen te slapen werd er hard op de deur geklopt (rond 23:00). Daar stonden twee Engelse meiden met koffer en al voor de deur. Ja hoor twee nieuwe kamergenootjes die meer dan een uur luid hebben gepraat, de airco op vriesstand hadden gezet, en er een grote puinhoop van maakte. Na flink bevroren ze zijn, geen oog dicht te hebben gedaan, vertrokken ze gelukkig om half 7 vanochtend weer...

Hopen op een betere nacht vanavond haha!

Een dikke x uit Accra!

  • 10 Juli 2013 - 21:15

    Tea:

    Een STOERE zelfstandige vrouw! :-)

  • 10 Juli 2013 - 21:35

    O En O:

    We genieten nu al van alle verhalen, vooral over de nachtelijke belevenissen. Misschien blijft het vannacht rustig. Op naar morgen, weer nieuwe ervaringen en indrukken. Liefs O en O

  • 11 Juli 2013 - 02:58

    Ruben:

    Blij dat je goed bent aangekomen, tot nu aan toe al een hele beleving! Veel plezier de komende week in Accra

    Kus Ruben

  • 13 Juli 2013 - 15:12

    Glenda:

    Your grandma sent me your update, it sounds like you are having quite an experience in Ghana.
    Lots of new things to see and do. Hope you enjoy your time there and we will pray for you during
    your visit.
    Love--Glenda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kokomlemle

Annick

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 9067

Voorgaande reizen:

07 Juli 2013 - 21 Augustus 2013

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: