Daar is hij dan, m'n eerste bericht vanuit Ghana.. - Reisverslag uit Kokomlemle, Ghana van Annick - WaarBenJij.nu Daar is hij dan, m'n eerste bericht vanuit Ghana.. - Reisverslag uit Kokomlemle, Ghana van Annick - WaarBenJij.nu

Daar is hij dan, m'n eerste bericht vanuit Ghana..

Blijf op de hoogte en volg Annick

08 Juli 2013 | Ghana, Kokomlemle

Daar is hij dan, m'n eerst bericht vanuit Ghana...

Ik ben hier nog maar een dag, maar het voelt als alsof ik hier weken zit. Iedereen is zo aardig en vriendelijk dat je je direct thuis voelt!

Maar laat ik bij het begin beginnen:
Een 6 uur durende vlucht... Misschien wel hetgeen waar ik het meest tegen op zag, maar het viel me alles mee. Waar ik bang was voor een vieze dikke stinkende man naast me, werd het een schone dunne niet stinkende, maar heeeeeeel veel pratende man.
Ook de angst dat m'n koffer en backpack zouden verdwijnen is voor niks geweest. Nog geen minuut bij de bagageband en al m'n spullen waren al aanwezig.
Oja de angst dat er niemand zou staan om me op te halen was niet geheel onterecht, alles op z'n Ghanees. This is africa zeggen ze. Geduld is een schone zaak dat heb ik al gemerkt.

Dan de nacht, jeetje wat een nacht zeg. De kamer delen met 3 Engelse meiden en 1 Noorse is niet zo erg. Maar dat het verkeerd instellen van het tijdverschil ervoor zorgt dat er om 3/5/6/7 en om half 8 een wekker af gaat is iets minder. Bij de eerste wekker was ik al klaar wakker met de gedachte dat het al half 8 was. Meteen onder de douche gesprongen tot dat ik de tijd zag toen ik heerlijk schoon gedoucht weer in de kamer stond. 3:11......... Oeps foutje!

Oke dan mijn eerste dag, ik denk dat ik daar al een A4tje vol mee kan schrijven, maar ik zal het kort en hopelijk een beetje boeiend houden.

Vanochtend hebben we een introductie gehad op het hoofdkantoor van syto. Over de Ghanese cultuur en een eerste lesje twi (plaatselijk dialect)

Daarna was het plan om naar het strand te gaan, maar ik denk dat we over een afstand van zo'n 15 km 2 uur hebben gedaan. Het leek Pisa wel, maar dan zonder z'n scheve toren. Overal mannen die ons dingen wilden verkopen; armbandjes, schilderijen, zonnebrillen, noem maar op. En dat in ruil voor 1 credi, of een beetje body lotion (kan je je haast niet voorstellen)

Maar oke, we zijn op het strand aangekomen. Wauw! Totaal wat anders dan onze stranden, iedereen is leuk met iedereen. Ik heb een typisch Ghanees spelletje leren spelen, en zelfs zo goed dat ik het aan durfde iemand van de lokale bevolking uit te dagen voor en wedstrijdje.... En ik heb gewonnen hoor! ( na eerst 4x verloren te hebben)

Straks nog even avondeten en dan een de eerste vrijwilligers gedag zeggen die morgen al naar hun project vertrekken.

Dat was het dan, m'n eerste verslag.

Een hele dikke kus vanuit het warme Accra!

  • 08 Juli 2013 - 21:31

    Daddy:

    Waar heb je zo leuk schrijven geleerd? Niet van mij in ieder geval. Klinkt in ieder geval erg goed en gezellig. Zetten jullie de wekker vanavond wel goed? Xx

  • 08 Juli 2013 - 21:41

    Ton Liefting:

    Hallo Annick even een regeltje uit Castricum. Een goed begin is het halve werk maar je manier van schrijven boeit nu al en zal dan ook regelmatig deze website bezoeken. Heel veel succes en geniet met volle teugen. Groetjes, Ton.

  • 08 Juli 2013 - 23:10

    Mirjam:

    Wat leuk om dit te lezen en je was er zeker vroeg bij :-) xxx

  • 08 Juli 2013 - 23:12

    Tante Anneke:

    Hallo Annick.

    Fijn dat je een goede reis gehad hebt en al je bagage er was het begin is goed .
    Een leuk verslag heb je geschreven.succes en slaap lekker kijk goed hoe laat het is.
    Groetjes oom Æbe tante Annke.



  • 09 Juli 2013 - 00:10

    O En O:

    Beetje laat met een reactie maar we hadden visite. Blij dat alles goed is gegaan, we keken best wel uit naar een bericht(je). Lieverd tot het volgende verslag xxx O en o

  • 09 Juli 2013 - 00:39

    Tjeerd Visser:

    Hallo Annick,

    Stoer hoor, in je uppie. En geweldig dat je dit als vrijwilligerswerk doet. Veel plezier en geniet er van.
    Vanaf het (ook erg mooie strand in) Miami,

    Groetjes Tjeerd&Riemke en de boys Visser

  • 09 Juli 2013 - 07:33

    Ingrid:

    Hoi Annick,

    Fijn om nu al iets van je te horen en dat je zo vriendelijk bent ontvangen. Je broer en Sterre hebben het
    zaterdag op strand Heemskerk ook al zo gezellig gemaakt. Ze hadden alle huisjes bewoners uitgenodigd voor het kampvuur. Hapje, drankje, vuurtje en de ondergaande zon. Maar dat spelletje willen we nog graag leren hoor....! Wij wensen je nog heel veel indrukken, ervaring en gelukkige, blije kindergezichtjes.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag. Lfs. Ingrid

  • 09 Juli 2013 - 11:23

    Irene Jolly:

    Hallo Annick,
    Wat fijn dat alles is goed gegaan. Lekker de spanning ervan nu! Met die wekker gaat het goed komen, heb je straks in Nederland weer last van, hahahaha! Leuk geschreven Annick, kijk uit naar je volgende verslag!
    XX Irene

  • 09 Juli 2013 - 13:29

    Carolien Bijlsma:

    Hey Annick, het leuke van facebook is weer dat je soms dingen voorbij ziet komen. En zie, daar zag ik jouw verslag. Ik had al van Kelsey gehoord dat je dit ging doen. Wat stoer zeg! Ik ga je zeker volgen. Heel veel succes daar! X van Carolien

  • 09 Juli 2013 - 19:54

    Tante Sietske Wijnja.:

    Leuk om iets van jou te lezen.

  • 10 Juli 2013 - 09:07

    Manon - Activity International:

    Hoi Annick! Leuk om te lezen!! Fijn dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt.
    Moest lachen om je douche-actie midden in de nacht :-)
    Geniet er nog lekker van!! Hartelijke groeten, Manon - Activity International

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kokomlemle

Annick

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 9066

Voorgaande reizen:

07 Juli 2013 - 21 Augustus 2013

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: