Back home!! - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van Annick - WaarBenJij.nu Back home!! - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van Annick - WaarBenJij.nu

Back home!!

Blijf op de hoogte en volg Annick

26 Augustus 2013 | Nederland, Heemskerk

Het zit er alweer op, 7 weken vol avontuur in het verre Afrika. Sinds afgelopen donderdag kan ik weer heerlijk in m'n eigen bedje slapen i.p.v. een bed met tuinkussen als matras... Ondanks deze heerlijke luxe is het wel weer even wennen om in Nederland te zijn. Omschakelen, ik denk dat dat het juiste woord is om het te omschrijven. Alle indrukken die ik de afgelopen periode heb opgedaan krijgen nu eindelijk een plekje, ik begin het me nu thuis een stuk beter te beseffen.

Nog even in het kort mijn laatste week in Ghana, te beginnen met het afscheid van m'n kindjes... Een dag die ik niet snel zal vergeten. Na eerst nog een heerlijk middag met de kinderen te hebben gespeeld was het moment helaas daar, het afscheid. Alle kinderen stuk voor stuk een dikke knuffel en een kus geven, wetende dat je ze waarschijnlijk nooit meer terug zult zien is niet de leukste bezigheid kan ik vertellen. Maar het stelt wel gerust dat ik ze goed achter laat en dat er een paar dagen later weer nieuwe vrijwilligers zouden komen om voor ze te zorgen.

Vervolgens heb ik nog heerlijk een week door het land gereist met mijn ouders en broertje, met als afsluiter 3 dagen aan het strand waar ik heerlijk kon bijkomen van de zware voorgaande weken. Een paar dagen heerlijk surfen!

Dan nog even wat informatie over het weeshuis waar ik werkte en de plek waar mijn sponsorgeld terecht is gekomen:
Het weeshuis waar ik werkte, Save our lives orphanage, is opgericht door Paulina, de mama van het weeshuis. Het is voor haar niet mogelijk om het weeshuis op eigen kracht draaiende te houden, vandaar dat er 4 nederlandse echtparen zijn die het weeshuis financieel steunen door sponsors te regelen voor de bouw van het weeshuis. Hierdoor bestaat het weeshuis uit verschillende nieuwe gebouwen die nog in goede staat zijn. Ook is er een speelplaats voor de kinderen waar ze zich elke dag weer konden vermaken.

Wat helaas niet gesponsord wordt voor het weeshuis is onderwijs, op senior higschool na draait het weeshuis zelf op voor de schoolkosten van alle kinderen. Een onmogelijke opgave zonder steun van andere dus... Vandaar dat ik heb besloten van mijn sponsorgeld kinderen naar school te laten gaan, en dat zijn er zelfs 5 van mijn bij elkaar behaalde bedrag. Doordat de meeste vrijwilligers op deze manier hun sponsorgeld uitgeven is het mogelijk dat bijna alle kinderen van het weeshuis naar school kunnen !! Beter kan dus niet, investeren in de mensen van de toekomst!!

Aangezien dit mijn laatste verslag zal zijn van een onvergetelijke periode, wil ik iedereen die trouw mijn reisverslagen heeft gevolgt onwijs bedanken voor jullie interesse! Ook wil ik alle mensen die geld hebben gedoneerd nog maals bedanken, dankzij jullie zijn er nu weer 5 kinderen die een jaar lang naar school kunnen. Dankjulliewel!!


  • 26 Augustus 2013 - 20:48

    O En O:

    Mooi verslag Annick, volgens ons is het "missie geslaagd" we zijn heel trots op je, maar zijn ook heel blij dat je weer veilig thuis bent XX

  • 26 Augustus 2013 - 22:10

    Harmke Van Brug:

    26 aug.2013 22.00 door tante Harmke

    Annick wat een prachtig eind verslag van je , je hebt ons steeds goed op de hoogte gehouden,
    met je mooie verslagen,en het is vast wel weer even wennen om weer thuis te zijn met alle luxe,
    wat voor ons gewoon is .

    groetjes van oom Jan en tante Harmke

  • 26 Augustus 2013 - 22:11

    Harmke Van Brug:

    26 aug.2013 22.00 door tante Harmke

    Annick wat een prachtig eind verslag van je , je hebt ons steeds goed op de hoogte gehouden,
    met je mooie verslagen,en het is vast wel weer even wennen om weer thuis te zijn met alle luxe,
    wat voor ons gewoon is .

    groetjes van oom Jan en tante Harmke

  • 26 Augustus 2013 - 22:11

    Harmke Van Brug:

    26 aug.2013 22.00 door tante Harmke

    Annick wat een prachtig eind verslag van je , je hebt ons steeds goed op de hoogte gehouden,
    met je mooie verslagen,en het is vast wel weer even wennen om weer thuis te zijn met alle luxe,
    wat voor ons gewoon is .

    groetjes van oom Jan en tante Harmke

  • 29 Augustus 2013 - 22:33

    Tante Anneke:

    Annick wat prachtige verslagen je hebt het geweldig gedaan het is wel een heel verschil daar en de luxe die we hier hebben. Je hebt het sponsorgeld goed besteed de kinderen zien er allemaal schattig uit en je hebt leuke dingen met ze gedaan maar het was wel hard werken.Annick fijn dat jullie allemaal weer thuis zijn en succes met je opleiding. Groetjes oom Æbe en tante Anneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heemskerk

Annick

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 654
Totaal aantal bezoekers 9051

Voorgaande reizen:

07 Juli 2013 - 21 Augustus 2013

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: