Time flies - Reisverslag uit Ahinsai, Ghana van Annick - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Ahinsai, Ghana van Annick - WaarBenJij.nu

Time flies

Blijf op de hoogte en volg Annick

10 Augustus 2013 | Ghana, Ahinsai

Mijn laatste week in het weeshuis is voorbij gevlogen! Vorige week maandag had ik nog een hele week met m'n kinderen in het vooruitzicht en nu zit ik alweer in een hotelkamer met m'n ouders en Jens. Even omschakelen na 5 weken op mezelf te zijn geweest haha.

Afgelopen maandag is er gelukkig een nieuwe vrijwilligster gekomen in het weeshuis. Een Ghanees meisje die dit als vakantie werk doet. Deze extra handen kwamen direct goed van pas. De middag stond in het teken van een zaklooprace, en tja als je een leuk idee oppert moet je zelf natuurlijk ook even meedoen. Na dik ingemaakt te zijn door de kleintjes werden de zakken omgetoverd tot Superman capes. Heerlijk om te zien hoe creatief de kinderen zijn met het speelgoed dat ze hebben!

Dinsdag is de Nederlandse organisatie achter het weeshuis aangekomen, een week lang zijn ze in het land om te kijken hoe het ervoor staat in het weeshuis, dingen te repareren en de kinderen liefde te geven. Ik moet eerlijk toegeven dat het toch best fijn was om elke dag weer Nederlands te kunnen spreken na al dat Engels en twi hier.

Elke dag heb ik kunnen genieten van Barney, de televisie favoriet van de kinderen. Alle liedjes kan ik ondertussen dromen. De favoriet was toch wel: I love you. De hele dag door werd deze gezongen. Ik zal jullie even laten meegenieten van de diepgaande tekst:

I love you
You love me
We're a happy family
With a great big hug and a kiss from me to you
Would you say you love me too

Gister heb ik eindelijk weer m'n ouders en Jens gezien, en ik moet eerlijk toegeven dat ik meer heimwee heb gehad dan ik van te voren had gedacht. Na ze een korte rondleiding in het weeshuis gegeven te hebben zijn we naar het hotel gegaan. En na 5 weken heb ik eindelijk weer in een fatsoenlijk bed kunnen slapen!

Vandaag heb ik mijn ouders laten zien hoe een home visit in elkaar zit. We zijn op pad geweest met mijn hostmom naar twee hiv positieve mensen. Beide weer met een eigen aangrijpend verhaal...

Morgen is de dag aangebroken waar ik al een paar weken tegen op zie, afscheid nemen van m'n kindjes... So wish me good luck!

Een dikke kus uit het warme Ghana!

  • 10 Augustus 2013 - 21:35

    O En O:

    Lieverd wat weer een mooi en aangrijpend verhaal, we zijn heel blij dat tot zover alles goed is gegaan en dat pappa, mamma en jens nu bij je zijn. Geniet van je laatste tijd in Ghana en wij kijken uit naar al je verhalen. Wat heimwee betreft, misschien is dat hier in Heemskerk ook wel. Dikke kus van ons O en O

  • 11 Augustus 2013 - 12:20

    Harmke Van Brug:

    11 aug. door tante Harmke
    Wat weer een mooi en aangrijpend verhaal,best te begrijpen dat je het moeilijk vind om afscheid te nemen,
    van je kindertjes daar maar je mag nu ook wel even gaan genieten in Ghana met je pappa ,mamma en Jens,
    je hebt daar ook best hard gewerkt in het weeshuis,je opa en oma waren gisteren bij ons ,erg gezellig,
    maar die hebben ook heimwee naar je maar ze kunnen nu de dagen af tellen,
    de groeten aan je ouders en Jens en geniet nog van de tijd daar
    groetjes en liefs van oom Jan en tante Harmkei

  • 11 Augustus 2013 - 12:39

    Ingrid:

    Hoi Annick, wat zul je daar een mooie en intensieve tijd hebben gehad. We zijn heel benieuwd naar alle verhalen. Heel veel sterkte met het afscheid nemen van de kinderen! Dat zal nog wel een dingetje zijn!!
    Maar... nu gelukkig samen met je vader en moeder en broer. Wij wensen je nog een hele mooie tijd in Ghana en we kijken er naar uit dat jullie weer veilig terug zijn in Nederland. Dikke kus! Ingrid en familie.

  • 11 Augustus 2013 - 20:14

    Tante Anneke:

    Wat weer een verhaal zaklopen en liedjes zingen dat mag ook wel na al dat harde werken wat je daar gedaan hebt.Ik kan me voorstellen dat je tegen het afscheid nemen moeilijk vond je hecht je toch aan de kindertjes.
    Het is fijn dat je ouders en Jens er nu zijn en met elkaar nog een mooie vakantie en heerlijk in een hotel in een echt bed slapen.Annick doe de groeten aan je ouders en Jens. een knuffel van oom Æbe en tante Anneke.

  • 12 Augustus 2013 - 09:26

    Manon - Activity International:

    Hoi Annick!! Wat een verhaal zeg.. Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik kan me voorstellen dat je op ziet tegen het afscheid nemen... Heel veel sterkte/ succes alvast. Geniet de komende weken van het reizen met je familie! Hartelijke groeten, Manon - Activity International

  • 16 Augustus 2013 - 19:17

    Tante Anneke:

    Annick van harte gefeliciteerd met je verjaardag het is wel bijzonder zo ver van huis je verjaardag vieren.
    Het is fijn dat je ouders en Jens nu bij je zijn een gezellige ver jaardag met elkaar en nog een mooie week .
    liefs oom Æbe en tante Anneke.

  • 16 Augustus 2013 - 21:32

    Harmke Van Brug:

    16 aug.. door tante Harmke
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag Annick, en alle goeds wensen we je toe ,
    en geniet nog van je laatste dagen in Ghana .

    liefs oom Jan en tante Harmke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Ahinsai

Annick

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 9044

Voorgaande reizen:

07 Juli 2013 - 21 Augustus 2013

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: